Co działo się w HMF latem 2021 roku? Kilka naszych realizacji mogliście już podejrzeć w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie, czy Linkedinie. To jednak oczywiście nie wszystko! Dźwigi hds zyskują w Polsce coraz większą popularność, a Wy sami często pytacie o zdjęcia z kolejnych realizacji. Właśnie dlatego postanowiliśmy przygotować artykuł, w którym w jednym miejscu pokażemy kilka ciekawych projektów, jakie zrealizowaliśmy w ostatnim czasie. Zapraszamy do lektury!
- Żuraw hds HMF 2020 K3:
Ten żuraw zamówiony został przez hurtownię materiałów budowlanych. Do klienta dostarczaliśmy kompletny pojazd – samochód ciężarowy z żurawiem i zabudową skrzyniową. W konfiguracji hds znalazły się: trzy ramiona hydraulicznie wysuwane, sterowanie radiowe, zawory DANFOS, kąt obrotu 400 stopni, dodatkowa 5. funkcja hydrauliczna do sterowania obrotnicą, system kontroli udźwigu RCL, podwójny przegub ósemkowy, system CYL, belka nóg podporowych o długości 6,5 metra, a także filtry: wysokiego ciśnienia i filtr powrotny, węże hydrauliczne wewnątrz kolumny na złączu obrotowym, hak, zbiornik, oleju, chłodnica, oświetlenie na ramieniu zginanym. Żuraw samochodowy dostarczony został wraz z widłami paletowymi.
Ten Hds zamontowany został na podwoziu MAN 226.430 6×4 BL z zabudową skrzyniową z ramą pośrednią stalową, śrutowaną wzmocnioną pod montaż żurawia. Wymiary wewnętrzne nadwozia wyniosły 6500/2480/800 mm. Konstrukcja podłogi stalowa, śrutowana i lakierowana. Sklejka podłogowa 27 mm, wodoodporna, antypoślizgowa, słupek środkowy 800 mm wypinany. Zastosowano burty aluminiowe anodowane 800 mm, po dwie na stronę, otwierane do dołu. Na bocznych burtach znalazły się stopnie wejściowe, a w obrzeżu skrzyni zamontowano uchwyty do mocowania ładunku – po 6 sztuk na stronę. Przednia ściana skrzyni została podwyższona do 1450 mm. Tylna ściana wyniosła 800 mm. Na przedniej ścianie wewnątrz nadwozia zastosowano sklejkę. Na tylnej osi zamontowano błotniki z tworzywa. W zestawie znalazły się także: osłony boczne przeciw wjazdowe, skrzynka narzędziowa z tworzywa, boczne światła obrysowe, tablice wyróżniające, taśma konturowa. Żuraw zamontowano na tylnym zwisie pojazdu.
2. HDS HMF 1710 K2:
Ten projekt zrealizowany został na zamówienie producenta kostki brukowej i prefabrykatów betonowych. To już kolejne auto z hds dostarczone dla tego klienta – w poprzednim roku dostarczaliśmy tej firmie dwa żurawie samochodowe HMF 1710. W tym roku w konfiguracji żurawia samochodowego znalazły się takie elementy jak: sterowanie radiowe SCANRECO, 6-funkcyjny rozdzielacz główny, kąt obrotu 400 stopni, systemy bezpieczeństwa RCL 5400, CYL, BEHEW, pompa hydrauliczna, chłodnica oleju, oświetlenie robocze na ramieniu zginanym. Hds na życzenie klienta doposażono w dodatkowy osprzęt – rotator i widły paletowe. Żuraw samochodowy zamontowano na podwoziu DAF.
3. 6 sztuk HMF 1230-K3
6 żurawi samochodowych dla miejskiego przedsiębiorstwa komunalnego? Takie realizacje lubimy najbardziej! Końcem sierpnia mieliśmy przyjemność wydać aż 6 sztuk hds dla miejskiego zakładu oczyszczania miasta. Nie jest to pierwsza taka realizacja w naszym portfolio – branża komunalna to w końcu ważny filar naszej działalności. Ten projekt zakładał dostawę 6 sztuk żurawi samochodowych HMF 1230-K3 o następującej konfiguracji: moment udźwigu 11,1 tm, sterowanie manetkami z obu stron hds, kąt obrotu 420 stopni, system RCL, 5. i 6. funkcja sterownicza z kompletem szybkozłączy do zasilenia dodatkowego osprzętu hydraulicznego, przegub ósemkowy między ramionami zginanymi, nogi podporowe obracane o 180 stopni, nogi i belki nóg wysuwane hydraulicznie. Zastosowano LMB – system ograniczenia udźwigu w zakresie pracy nad kabiną, system bezpieczeństwa kontroli podparcia, system bezpieczeństwa – kontroli zsunięcia belek nóg podporowych i ramion do pozycji transportowej. Węże hydrauliczne poprowadzono wewnątrz kolumny żurawia hds na złączu obrotowym. Na podporach zamontowano poziomnice. Na ostatnim ramieniu znalazł się hak. Żurawie samochodowe na życzenie zamawiającego lakierowano na kolor czarny.
4. Żuraw samochodowy HMF 1030 K2
Ten hds mieszczący się w przedziale 6-12 tm dostarczyliśmy do jednego z wiodących producentów pokryć dachowych. Ta realizacja również stanowi kontynuację owocnej współpracy. Klient w ubiegłym roku zakupił już u nas jedną sztukę HMF 1030 K2, a teraz postanowił rozszerzyć swój park maszynowy o kolejny samochód z hds tego typu. A teraz kilka słów o konfiguracji. Znalazły się w niej: sterowanie ręczne z poziomu drogi (manetki znajdują się po obu stronach hds), kąt obrotu 420 stopni, system kontroli udźwigu RCL, nogi podporowe obracane 180 stopni, belki nóg podporowych hydraulicznie wysuwane, przegub ósemkowy (kolankowy) między ramionami zginanymi, system kontroli opuszczenia nóg podporowych, system kontroli bezpieczeństwa na czas transportu, węże hydrauliczne poprowadzone wewnątrz kolumny żurawia na złączu obrotowym, zbiornik oleju, poziomnice na podporach, hak, pompa hydrauliczna, podkłady pod nogi podporowe z tworzywa.
5. Żuraw hds HMF 1420 K2
Ten średniej wielkości żuraw samochodowy trafił latem do klienta z branży budowlanej. Dźwig hds zamontowany został na podwoziu Mercedes z zabudową skrzyniową. Hds zamontowano na tylnym zwisie pojazdu. Żuraw samochodowy HMF 1420 posiada moment udźwigu 13 tm dla wysuwu 8,3 metra. Zastosowano sterowanie radiowe SCANRECO, kąt obrotu 400 stopni. Hds doposażono w dodatkową, 5. funkcję sterowniczą do sterowania obrotnicą. W konfiguracji nie mogło zabraknąć dwóch przegubów ósemkowych, belek nóg wysuwanych hydraulicznie, węży hydraulicznych poprowadzonych wewnątrz kolumny (takie rozwiązanie pozwala na montaż bliżej kabiny lub zabudowy), zbiornika oleju. Zastosowano systemy bezpieczeństwa: system kontroli wysunięcia belek i opuszczenia nóg podporowych, system bezpieczeństwa złożenia żurawia na czas transportu. Na podporach zamocowano poziomnice, na ostatnim ramieniu znalazł się hak. W zestawie dostarczono także pompę hydrauliczną oraz podkłady pod nogi podporowe.
To oczywiście nie wszystkie nasze realizacje z III kwartału. Jest ich o wiele, wiele więcej, ale wybraliśmy tylko kilka smaczków, by pokazać naszym czytelnikom jak różnorodny i ciekawy sprzęt zdarza nam się na co dzień dostarczać do naszych klientów. Jeśli podobał Wam się ten artykuł, to koniecznie dajcie znać, czy chcecie co kwartał czytać zbiorcze materiały o naszych realizacjach. A jeśli szukacie dźwigu hds lub zwyżki dla siebie, to jak zawsze zapraszamy na www.hmf.com.pl gdzie czeka na Was doświadczony zespół handlowy.
- Pielęgnacja ogrodu z marką Grünig – od czego zacząć?Szukasz osprzętu do pielęgnacji zieleni? Dobrze się składa, bo w ofercie HMF Polska znajdziesz akcesoria marki Grunig – niezawodne, precyzyjne i wytrzymałe!
- Żuraw samochodowy HMF i zwyżka ISOLI – czy mogą się wzajemnie zastąpić?Gdzie sprawdzi się żuraw HMF, a gdzie wyżka Isoli? Czy urządzenia te mogą się zastąpić wzajemnie? Sprawdzamy!
- Kobiety w branży żurawiowej – blaski i cienie cz.2W Międzynarodowy Dzień Kobiet zaglądamy do struktur HMF i sprawdzamy czym zajmują się kobiety w tej i w zaprzyjaźnionych firmach. Ciekaw? Zapraszamy do lektury!