Żuraw HMF na pojeździe gąsienicowym – dedykowany do pracy w terenie!

hds HMF i Prinoth

W 2015 roku HMF Polska opracowała unikatowy na skalę kraju pojazd gąsienicowy z zamontowanym żurawiem samochodowym do pracy w wymagającym terenie. Pojazd odznaczał się doskonałą zwrotnością i wysoką żywotnością. To jednak nie wszystko! Jakie jeszcze zalety miał nasz żuraw HMF i Prinoth PANTHER? Sprawdźcie sami! 

HDS na gąsienicach – projekt stworzony przez HMF Polska

Właściwie od początku działalności HMF Polska dużym rynkiem zbytu dla naszych żurawi była branża energetyczna i budowlana. Dostarczaliśmy do nich przede wszystkim żurawie średnie i duże, w przypadku branży energetycznej wyposażone w kosz osobowy, często także we wciągarkę.

Dźwigi samochodowe w energetyce wykorzystywane są z jednej strony do budowy, konserwacji i modernizacji napowietrznych linii energetycznych, z drugiej do usuwania skutków burz i wichur. W branży budowlanej zaś żurawie hds służą do rozładunku materiałów budowlanych lub do podawania gabarytowych elementów np. prefabrykatów na duże wysokości.

Ze względu na umiejscowienie prac pojazdy te muszą doskonale radzić sobie w trudnym terenie. Wyboiste podłoże, duże nachylenie powierzchni, żwir, piasek, błoto – to rzeczywistość, z którą trzeba się liczyć. Pojazdy kołowe często mają trudność w poruszaniu się po takim podłożu, ale właściwie brak dla nich rozsądnej alternatywy. Zauważyliśmy na rynku niszę i postanowiliśmy ją wykorzystać. Postanowiliśmy zaprojektować pojazd z żurawiem samochodowym, który bez trudu poruszałby się po wymagającym terenie. Stąd pomysł zamontowania hds HMF właśnie na pojeździe gąsienicowym. W naszej opinii miał to być wytrzymały duet do zadań specjalnych o uniwersalnym zastosowaniu i wysokiej sprawności terenowej. 

HMF i Prinoth – wydajność na najwyższym poziomie

Założenie było takie, by stworzyć zestaw do pracy w naprawdę niecodziennych warunkach. Doskonałej jakości żuraw HMF potrzebował sprawnego kompana. Na kilka lat stał się nim Prinoth PANTHER – pojazd gąsienicowy nie do zdarcia w terenie. Śnieg, błoto, piasek, żwir, kamienie, duża pochyłość terenu  – nie stanowiły dla niego żadnego wyzwania. Jakimi jeszcze zaletami odznaczał się ten zestaw?

  • Możliwość montażu żurawi HMF od 3 aż do 85 tm!
  • Praca z koszem na wysokości do 36 m – nieograniczona gama zastosowań
  • Maszyna gąsienicowa od 6 do 25 t
  • Indywidualne rozwiązania systemowe np. montaż wciągarki hydraulicznej – większa wydajność i stopień wykorzystania pojazdu gąsienicowego
  • Bardzo niski punktowy nacisk na powierzchnię – co umożliwiało wjazd w ekstremalnie ciężki teren
  • Płynna jazda nawet po dużych nierównościach
  • Budowa i modernizacja linii niskiego, średniego i wysokiego napięcia
  • Niezastąpiony w całorocznej eksploatacji
  • System EVS – bezkompromisowy w kwestiach bezpieczeństwa dźwigu HMF
  • Nowa generacja pojazdu – wszechstronność żurawia HMF  i doskonałe walory off-roadowe podwozia

Od projektu do realizacji

Projekt żurawia przenośnego w duecie z pojazdem gąsienicowym wywołał duże zainteresowanie wśród klientów. Niestety polskie realia nie do końca sprzyjały realizacji tego rozwiązania i projekt został zawieszony. W tej chwili skupiamy się na sprzedaży żurawi samochodowych (hds) montowanych na tradycyjnych pojazdach kołowych – w przypadku branży energetycznej i budowlanej są to zwykle pojazdy z napędem 6×4.

Warto w tym miejscu zadać sobie pytanie, czy dźwigi samochodowe montowane na pojazdach gąsienicowych mają rację bytu? Jesteśmy przekonani, że tak! Takie pojazdy cieszą się ogromną popularnością w Kanadzie, czy Norwegii, gdzie prace budowlane prowadzone są w otwartym, nieutwardzonym terenie. Zestaw składający się z żurawia przenośnego i pojazdu gąsienicowego transportowany jest na miejsce prowadzonych prac, spędza tam kilka miesięcy i jest odwożony do bazy. Opłacalność tego typu inwestycji jest ogromna, tym bardziej że pojazd jest niezwykle wydajny – nie grzęźnie w błocie, świetnie radzi sobie w każdych warunkach atmosferycznych. Z nadzieją czekamy więc na to, aż polski rynek dojrzeje do takich innowacyjnych rozwiązań. Może żuraw HMF z Prinoth PANTHER jeszcze wróci do akcji? Jesteśmy pełni optymizmu.

Zajrzyj do innych artykułów na naszym blogu:

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
error

Podoba Ci się ten blog? Zajrzyj też tutaj: