Inteligentna stabilność - w całym zakresie pracy
Maksymalna korzyść z inwestycji w żurawia
Żurawie HMF są produkowane w nowoczesnej fabryce o powierzchni 70.000m2. Wzmożony program stałych modyfikacji zapewnia, że od fazy projektu do momentu produkcji urządzeń wykorzystywane są najnowocześniejsze technologie zapewniające najwyższą jakość. Każde urządzenie opuszczające fabrykę jest dokładnie sprawdzane i testowane w celu zapewnienia najwyższej jakości każdego żurawia.
Fabryka jest wspierana przez rozległą sieć sprzedaży i serwisów w ponad 50 krajach na całym świecie. Stały dostęp do części zamiennych zapewnia minimalny czas przestoju w przypadku awarii.
Jedyny na rynku
EVS już jako PATENT firmy HMF został dokładnie sprawdzony i przetestowany, znajdując zastosowanie w największych urządzeniach produkowanych przez firmę HMF. EVS to jedyny system na rynku, który gwarantuje pełen udźwig w całym zakresie pracy urządzenia i 100% bezpieczeństwa dla operatorów chroniąc ich oraz pojazd przed ewentualnym przechyłem, wywróceniem – wypadkiem. Duński producent wprowadzając system EVS stał się czołowym wytwórcą urządzeń dźwigowych przeznaczonych również do pracy z koszem osobowym o zasięgu do 30 m!.
Bezpieczeństwo i elestyczność w trydnych warunkach pracy
EVS oferuje pracę na dużym zasięgu przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa nawet tam gdzie nie ma wystarczająco dużo miejsca na pełne rozłożenie belek nóg podporowych. EVS zapewnia bezpieczną pracę całego urządzenia poprzez dynamiczną kontrolę stabilności pojazdu w zależności od aktualnych warunków pracy.
Inteligentny i łatwy w obsłudze
EVS to system pozwalający w 100% skoncentrować się operatorowi na podnoszonym ładunku. System czuwając nad statecznością pojazdu w trakcie pracy urządzenia dostosowuje ruchy oraz prędkość urządzenia do danej sytuacji. EVS kalkulując ciężar pojazdu oraz uwzględniając towar – ładunek na pojeździe stanowi bezpieczną i inteligentną maszynę pośród obecnie produkowanych żurawi samochodowych.
Sprawdzony i zatwierdzony
Przez ponad kilkanaście lat system EVS został przetestowany na pojazdach na całym świecie. System EVS jest zgodny z najnowszą europejską normą EN 280 dotyczącą pracy z koszem na wysokości, co wymaga przestrzegania szczególnie rygorystycznych wymagań dotyczących zarówno bezpieczeństwa jak i niezawodności urządzenia. Niniejszy katalog zawiera skrócone informacje o EVS jako o bezkonkurencyjnym systemie bezpieczeństwa na rynku.
Obszar roboczy 360 ° - także nad kabiną kierowcy
Praca nad kabiną jest zwykle ryzykowna i niemożliwe jest pełne wykorzystanie udźwigu żurawia. To strefa gdzie samochód jest najmniej stabilny i co za tym idzie posiada najkrótszy zasięg.
Z systemem EVS jest inaczej. EVS dokonuje bieżących obliczeń ogólnej stabilności pojazdu oraz wykorzystuje ładunek znajdujący się na samochodzie i całkowitą masę pojazdu, dzięki czemu możliwe jest wykorzystanie żurawia nad kabiną bez zmartwień odnośnie stabilności. Żuraw wyposażony w EVS posiada znacznie szerszy zakres pracy z pełnym udźwigiem. Oznacza to, że całkowicie bezpiecznie można korzystać z pojazdu i to w znacznie szerszym zakresie, niż gdyby na wyposażeniu nie było systemu EVS.
Wykorzystaj ładunek na pojeździe
Pojazd o wadze 20 ton razem z ładunkiem jest znacznie bardziej stabilny niż pojazd ważący 10 ton. Obciążenie znajdujące się na skrzyni działa jak kotwica, która powoduje przeciwwagę dla żurawia. System EVS jest wyjątkowym wśród wszystkich innych systemów bezpieczeństwa na rynku odpowiedzialnych za stabilność, ponieważ do swojego działania włącza ładunek znajdujący się na pojeździe. Dzięki temu podczas pracy żurawiem można wykorzystać pełen zakres pracy wokół pojazdu – 360 stopni, nawet przy niewysuniętych nogach podporowych na boki.
EVS - maksymalny udźwig, maksymalny zasięg
Tradycyjna praca żurawi zamontowanych na samochodach ciężarowych wymaga całkowitego rozsunięcia belek nóg podporowych. Rzeczywistość bywa jednak inna. Często praca odbywa się w zatłoczonych miastach lub na nierównym terenie gdzie operator napotyka na wiele przeszkód, które uniemożliwiają pełne rozsunięcie belek nóg podporowych. System EVS optymalizuje obszar roboczy żurawia bez ograniczenia wynikającego z rozłożenia belek nóg podporowych. System EVS pozwala na pracę żurawiem w całym obszarze pracy – 360 stopni, także nad kabiną kierowcy. Wyjątkowość systemu EVS to właśnie nie wysunięta podpora, a mimo to 100% udźwigu na żurawiu, 100% stateczności pojazdu i 100% bezpieczeństwa dla operatora.
Niezawodny partner
Myślący żuraw
EVS jest systemem, który dynamicznie kontroluje stabilność pojazdu. System informuje o aktualnym stanie maszyny: obciążenie na pojeździe, obciążenie na żurawiu, stopień przechyłu pojazdu, prędkość pracy urządzenia, a więc o wszystkim co jest związane z pracą żurawia. EVS jest inteligentnym systemem, który współpracuje z operatorem.
EVS funkcjonuje jak system ABS w samochodach osobowych. Kierowca nie myśli o skutku naciśnięcia pedału hamulca. Ma świadomość, że dzięki zaawansowanemu oprogramowaniu wyhamuje szybko i bezpiecznie. Dzięki temu ma możliwość skoncentrowania się na jeździe samochodem. System EVS również daje taką możliwość. Operator nie musi myśleć o wszystkich zaawansowanych obliczeniach, dokonywanych kilka tysięcy razy przez komputer. Może swobodnie nadzorować pracę żurawia dzięki sterowaniu za pomocą pilota radiowego i skupić się nad rozładowywanym ładunku w dokładnie wyznaczone miejsce. Całą pozostałą pracę wykonuje żuraw, który reaguje natychmiast jeśli stabilność pojazdu jest zagrożona. Gdy tak się stanie, operator ma możliwość jedynie aktywowania ruchów bezpiecznych żurawia w celu przywrócenia stabilności pojazdu. EVS działa w oparciu o zaawansowane oprogramowanie sterownika oraz elektroniczny moduł (umieszczony na żurawiu) odpowiedzialny za utrzymanie pojazdu w poziomie. Razem z systemem RCL 5300 (główny komputer żurawia) oraz ciekłokrystalicznym wyświetlaczem (InfoCenter) na pilocie sterowania radiowego, system EVS daje operatorowi “spokój” potrzebny do rozwiązania różnych zadań. Operator może mieć pewność, że żuraw w krytycznej sytuacji będzie ograniczał lub zupełnie blokował ruchy wpływające na zmniejszenie stabilności pojazdu.