Używana ciężarówka i nowy żuraw – sposób na oszczędność?

Wśród naszych realizacji co rusz trafiają się prawdziwe perełki. Całkiem niedawno mieliśmy okazję przeprowadzić wydanie żurawia HMF 1730K1 zamontowanego na używanej ciężarówce marki SCANIA. O tej realizacji pisaliśmy w mediach społecznościowych – post można zobaczyć TUTAJ, a teraz chcemy szerzej opisać ten projekt, bo wzbudził on niemałe zainteresowanie wśród naszych klientów.

„Babcia” Scania i nowy żuraw HMF 1730K1


Czy da się rozwijać firmę bez konieczności inwestowania dużych kwot? Oczywiście, że tak! Początkiem października 2020 roku przeprowadziliśmy wydanie żurawia HMF 1730K1 zamontowanego na podwoziu SCANIA z 1983 roku. Klient od początku był zdecydowany na montaż nowego żurawia na posiadanym przez siebie starszym modelu ciężarówki. Takie rozwiązanie ma kilka zalet. Po pierwsze klient może rozwijać firmę, niekoniecznie inwestując duże kwoty – tu kosztem jest oczywiście zakup żurawia, ale gdyby klient chciał nabyć kompletny pojazd – czyli żuraw i nową ciężarówkę koszt inwestycji byłby nieporównywalnie wyższy. Kolejną zaletą takiego rozwiązania jest możliwość przemontowania żurawia w przyszłości na nowe podwozie. Żaden żuraw nie jest na stałe przypisany do podwozia, więc jeśli klient zdecyduje się w pewnym momencie na zakup nowego pojazdu, my z przyjemnością przemontujemy żuraw na nowe podwozie. W takim wypadku konieczne będzie ponowne przeprowadzenie badania UDT.  

Zakupiony przez klienta żuraw HMF 1730K1 MCS, to hds o momencie udźwigu 16,1 tm z jednym ramieniem wysuwanym hydraulicznie. Żuraw sterowany jest z poziomu drogi. Kąt obrotu wynosi 400 stopni i posiada ogranicznik kąta pracy nad kabiną pojazdu. W tym żurawiu zastosowano przeprost ramienia z wysięgnikami hydraulicznymi w stosunku do ramienia pierwszego o 15 stopni oraz przegub ósemkowy dający pionową charakterystykę udźwigów. System CYL informuje o prawidłowości rozstawienia podpór, z kolei system HDL umożliwia płynną pracę przy maksymalnych zakresach udźwigu. Belka nóg podporowych wysuwana jest hydraulicznie i ma długość 6,5 metra. Zastosowano nogi stałe – nie obracane. Węże hydrauliczne zostały poprowadzone wewnątrz kolumny na złączu obrotowym, by umożliwić montaż hdsu możliwie najbliżej kabiny ciężarówki. Żuraw w standardzie wyposażony został w hak, ale klient może w przyszłości doposażyć go w inne akcesoria. O parametrach technicznych żurawia HMF 1730 można przeczytać też TUTAJ.

Przykłady innych realizacji z żurawiami na starszych podwoziach

Opisana wyżej realizacja nie jest jedyną w historii działalności naszej firmy. W przeszłości przeprowadziliśmy przynajmniej kilka udanych projektów zakładających montaż nowego żurawia na starym podwoziu. Znakomitym przykładem może być też nasza niedawna realizacja dla firmy EL-VOLT z branży energetycznej. Żuraw HMF 3220K5 z koszem osobowym sterowany radiowo, przygotowany pod Fly-Jib zamontowany na podwoziu marki MAN. Ciężarówka z 2002 roku na zdjęciach prezentuje się wprost wyśmienicie – a wszystko dzięki kompleksowemu remontowi powłoki. Zarówno kabina samochodu, jak i koła oraz rama pośrednia zostały wyczyszczone i przemalowane. Żuraw o momencie udźwigu 28,7 dla wysięgu 14,5 m posiada pięć hydraulicznie wysuwanych ramion, przygotowany został pod pracę z Fly Jibem, posiada nieograniczony kąt obrotu. W tym żurawiu zastosowano najwyższej jakości zawory hydrauliczne DANFOS PVG 32. Nogi hydrauliczne sterowane są z pilota i wyposażone zostały w podwójny rozdzielacz podpór. HDS posiada 2 dodatkowe funkcje sterownicze (zakończone multi złączem) : 5-tą i 6-tą funkcję do sterowania obrotnicą hydrauliczną i chwytakiem. Oprócz tego zastosowano tutaj EVS – system monitorujący bezpieczeństwo operatora przez cały okres pracy żurawiem (więcej o EVSie przeczytasz w naszym artykule na blogu).

Przykładów takich rozwiązań mamy oczywiście więcej. Wszystkich klientów rozważających opcję zakupu żaurawia zachęcamy do przemyślenia możliwości montażu na starszym podwoziu. Jak się okazuje, inwestycje w firmie nie zawsze muszą iść w parze z dużymi wydatkami. Zamiast czekać na wymarzoną nową ciężarówkę, czasem warto zweryfikować swoje plany i wyremontować starszy pojazd lub wyposażyć Babcię Scanię (tak pieszczotliwie nazwaliśmy opisany wyżej pojazd) w nowy żuraw. Takie rozwiązanie sprawdzi się szczególnie teraz, gdy ze względu na stan pandemii koronawirusa na rynku drastycznie brakuje nowych ciężarówek, a czas oczekiwania na podwozia został drastycznie wydłużony.

Zobacz też inne ciekawe realizacje HMF Polska

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
error

Podoba Ci się ten blog? Zajrzyj też tutaj: