Żuraw HMF 2820 z ramieniem Fly-jib – zasięg i moc

Jedną z najświeższych realizacji HMF Polska jest żuraw HMF 2820 K4 z dodatkowym ramieniem łamanym Fly-jib 700K3. Żuraw zamontowany został na podwoziu MAN TGS 26.430 6×4 BL.

Na co dzień żuraw pracował będzie dla firmy z branży budowlanej – producenta betonowych prefabrykatów budowlanych, ogrodzeń, słupów energetycznych, płyt drogowych. Klient zdecydował się  na zakup żurawia z dodatkowym ramieniem łamanym ze względu na możliwość szybkiego przekształcenia mocnego hdsa z dużym udźwigiem w maszynę o dalekim zasięgu. Dzięki temu klient nie musi mieć w swoim parku maszynowym dwóch różnych żurawi, z których jeden podnosi ciężkie ładunki, a drugi, choć dźwiga stosunkowo niewiele, jest w stanie podać je na dużą wysokość. Sprawny operator może w zaledwie kilka minut zdjąć lub założyć Fly-jib, by uzyskać maszynę o zupełnie innych parametrach.

HMF 2820K4 RCS + FJ700K3 – specyfikacja żurawia

Żuraw o momencie udźwigu 24,7 tm posiada cztery wysuwane hydraulicznie ramiona. Żuraw bez podłączonego Fly-jiba ma zasięg 12,4 m. Łączny zasięg żurawia z podłączonym Fly-jibem to 21 metrów. Żuraw sterowany jest radiem SCANRECO, posiada kąt obrotu 400 stopni. HDS wyposażony został w dodatkowe funkcje sterownicze – jest to tak zwana 5-ta i 6-ta funkcja – służą one do sterowania dodatkowym ramieniem łamanym FJ-700K3. Jak każdy nasz żuraw i ten model wyposażony został w elektroniczny system kontroli udźwigu – do tej pory był to system RCL 5300, a w żurawiach wyprodukowanych w roku 2021 (również w opisywanym w artykule) stosuje się nowy system RCL 5400. HDS wyposażony jest w tak zwany double link arm system – czyli podwójny przegub ósemkowy, który daje pionową charakterystykę udźwigów. Konstrukcja z przeprostem ramienia z wysięgami hydraulicznymi w stosunku do ramienia pierwszego o 15 stopni pozwala podawać ładunek do niskich pomieszczeń np. hal lub wiat garażowych. System CYL informuje o prawidłowości podparcia nóg podporowych. W urządzeniu zastosowano belkę hydraulicznie wysuwaną o długości 7,4 m. Żuraw posiada filtr wysokiego ciśnienia oraz filtr powrotny. Węże hydrauliczne prowadzone są wewnątrz kolumny żurawia na złączu obrotowym – co pozwala zamontować żuraw bliżej kabiny ew. bliżej zabudowy – dzięki takiej konstrukcji żuraw ma większą swobodę ruchów, a węże są mniej narażone na działanie czynników zewnętrznych. Żuraw samochodowy wyposażony jest w hak, zbiornik oleju i chłodnicę, posiada oświetlenie na ramieniu zginanym LED 1620 lumen/27 W. Żuraw zamontowany został na tylnym zwisie ramy pojazdu.

Fly-jib w żurawiach HMF

Obecnie praktycznie wszystkie większe modele żurawi HMF mają możliwość doposażenia HDS-a we Fly-jib, który znacznie zwiększa zasięg żurawia. Jak już wspominaliśmy HMF 2820K4 z Fly-jibem FJ-700K3 ma łączny zasięg 21 metrów i może udźwignąć 610 kilogramów. Może wydawać się, że to niewiele, ale takie parametry są zdecydowanie wystarczające w przypadku naszego klienta, który często potrzebuje podać na dużą odległość stosunkowo lekkie, a jednocześnie duże i nieporęczne w rozładunku prefabrykaty betonowe. 21 metrów to naprawdę niezły wynik! Warto pamiętać o tym, że operator w zależności od potrzeb może w każdej niemal chwili odłączyć Fly-jib od urządzenia (taka operacja zajmuje zaledwie kilka minut), by móc skorzystać z większego udźwigu żurawia. HMF 2820K4 (bez podłączonego Fly-jiba) na 12,4 metrów może podać aż 1820 kilogramów.

Dodatkowe funkcje żurawia

Żuraw HMF 2820K4 wyposażony został w 5-tą i 6-tą funkcję – jak już wspomnieliśmy, służą one do sterowania dodatkowym ramieniem łamania. Operator jednak może w dowolnej chwili zdjąć Fly-jib – wówczas funkcje mogą być użyte do sterowania akcesoriami takimi jak widły paletowe (np. duńskiej marki BSV), rotator czy np. chwytak. Klient w przyszłości może zatem rozszerzyć przeznaczenie żurawia i doposażyć go w dodatkowy osprzęt – to znakomita wiadomość dla właścicieli przedsiębiorstw wielobranżowych – w ich przypadku zmiana przeznaczenia HDS-a będzie wiązała się jedynie z kosztem zakupu akcesoriów.

Podwozie MAN TGS 26.430 6×4 BL podstawowe parametry pojazdu

  • Wariant DMC = 26 tony
  • Napęd 6×4
  • Wzmocnione zawieszenie 8/19 ton
  • Rozstaw osi 4500 mm
  • Silnik o mocy 430 KM EURO 6 w technologii EGR z AdBlue
  • Skrzynia 16 biegowa
  • Kabina 2-osobowa
  • Przystawka odbioru mocy od skrzyni
  • Zbiornik paliwa o pojemności 400 litrów

Zabudowa skrzyniowa

Pojazd wyposażony został w zabudowę skrzyniową z ramą pośrednią stalową, śrutowaną i wzmocnioną pod montaż żurawia. Konstrukcja podłogi wykonana jest również ze stali, śrutowana. W skrzyni umieszczono sklejkę podłogową 27 mm wodoodporną, antypoślizgową. Dla ułatwienia rozładunku materiału zastosowano słupki środkowe 800 mm wypinane. Burty wykonane z aluminium anodowanego 800mm po dwie burty na stronę, otwierane od dołu. Stopnie wejściowe zamontowane zostały na burtach bocznych. Przednia ściana została podwyższona do 1450 mm (1000 mm to aluminium anodowane, 450 mm wypełnienie ażurowe), tylna ściana ma 800 mm. Zabudowa wyposażona w boczne osłony przeciw wjazdowe. W pakiecie jest skrzynka narzędziowa z tworzywa, błotniki na tylnej osi również z tworzywa, boczne światła obrysowe, tablice wyróżniające, taśma konturowa.

Żurawie samochodowe marki HMF świetnie sprawdzają się w branży budowlanej – przykładem może być najnowsza realizacja HMF 2820K-RCS z Fly-jibem 700K3. Daleki zasięg, możliwość szybkiego montażu i demontażu Fly-jiba, a także możliwość rozszerzenia wyposażenia żurawia o dodatkowe akcesoria w przyszłości –  to tylko kilka zalet opisanego sprzętu. Zachęcamy do kontaktu z działem handlowym HMF Polska w celu poznania pełnej oferty na żurawie marki HMF.

Może zainteresują Cię inne wpisy w tej kategorii?

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
error

Podoba Ci się ten blog? Zajrzyj też tutaj: